设为首页收藏本站 中文版  English

 找回密码
 立即注册
搜索
热搜: 活动 交友 discuz
查看: 600|回复: 1

[九卡游戏 Nine-Card games] [C] Untitled cooperative card game

[复制链接]

1

主题

0

回帖

59

积分

注册会员

积分
59
发表于 2024-3-20 12:35:49 | 显示全部楼层 |阅读模式
本帖最后由 subaru 于 2024-3-20 12:44 编辑

タイトルとテーマはまだ未定です。



プレイ人数:4人
時間: 10分
対象年齢:6歳以上



【ゲームの概要】
自己分割された情報は3つの情報で共有され、中心となる情報は1つの情報で共有され、4人の共同力が使用されます。


【コンテンツ】
オウムガイ:9個(青1、青2、青3、赤1、赤2、赤3、黄1、黄2、黄3)
カウンタカード:1枚
木馬:1つ
カードスタンド:4つ




【ゲームの準備】
・会場設営、設営はメンバー全員で行います。
・ナンバーカード(以下カード) 9枚ををりでよく混ぜてぜ、各手ずつずつ合わせて1枚、さらにプレイヤーとプレイヤーの间に1枚、順次ボルト、せてSET、きます。
・残り1個はせたままテーブルの中に屋きます。このカードの色と数字を持っていることがゲームの目的です。
・別途、左側の分割部分を2つに分割します。このとき、番号の顔は自分と左隣のプレイヤーだけが見れるように設定します。数字はそれぞれの手、握っている手、左右の手で合計3つあります。中にを確認します。
・じゃんけんなどの適切な方法でプレイヤーをスタートさせます。


【ゲームの合図】
・スタートプレイヤーから开め、1人ずつ時々开りで手盘が戻ってきます。
・ハンドバンでは、まずカウンタの木コマを1歩踏み込みます。『Failuremas』に届いたらまた失敗した時はゲーム失敗となり、メンバー全員が否定的でした。
・その後、自己分割から見られている3枚のカードを対に、「色」か「番号」を1つ指定してその枚数を宣言します。例としては「青が2個」「1が3個」などがあります。ただし、0枚宣言はできません。


【ゲームの終了】
・いつでも、中にボルトせられたカードの「色」と「数字」が両四角承知しましたと思ったら「承知しました!」と宣言できます。自己分割ハンドファンチュウでなくてもかまいません。
・「わかった!」宣言をしたプレイヤーは、「色」と「数字」を宣言し、ボルトセされたカードをめくります。
・やりたいときにやりたい、やりたいときにやりたい、失敗してほしい。クリアタイムの木コマの歩数で全員のチームワーク度をはかりましょう!


【クリアタイムレビュー䂯】
2ステップ以内:すごすぎる!人生には幸運と素晴らしい出来事がつきものです。
ステップ 3 ~ 4: 素晴らしい朝の仕事! 命中率も高く成功率も高い。
5~6ステップ:ソーハルらしいプレイです!効率的な情報共有と正確な成功判断が成功の鍵です。
ステップ 7 ~ 8: ナナを始めましょう! 小しの米いもなく、スムーズにゲームをクリアしました。
9~10ステップ:まず最初の達成です。情報の提供、判断力の迅速な発達、情報の向上が期待されます。
11歳から12歳:クリアまでに時間がかかりましたが、最後まで諦めずにGETり组んだ姿勢はコメント代できます。






##Cooperative Card Game##
##Game Overview##

This cooperative game is designed for 4 players. They must work together to share information about the three face-up cards in front of them and correctly guess the color and number of a single concealed card placed in the center.

##Components##

Number Cards: A set of 9 cards, including three colors (blue, red, yellow) each with numbers 1, 2, and 3.
Counter Card: 1 card
Wooden Marker: 1 piece
Card Stands: 4 pieces

##Setup##

- Place the Counter Card within everyone's reach and set the Wooden Marker on the 0 space.
- Shuffle the 9 Number Cards (hereafter referred to as Cards) face-down and deal 1 card face-down to each person as their hand. Additionally, deal 1 card face-down between each pair of players.
- Place the remaining 1 card face-down in the center of the table. The goal of the game is to correctly guess the color and number of this card.
- Each person should stand the face-down card to their left using a card stand, positioning it so that only they and the person to their immediate left can see the number side. Each person should confirm that they can see a total of 3 card numbers: the card in their hand and the 2 cards stood in the stands to their left and right.
- Decide the starting person through an appropriate method such as rock-paper-scissors.

##Gameplay##
- Beginning with the starting person, take turns in a clockwise order.
- On your turn, advance the Wooden Marker on the Counter by one space. Landing on a ‘Failure’ space results in a game over for all players.  
- Next, choose either the color or number from the 3 cards you can see, and declare how many cards match that description. For example, "2 blue cards" or "3 cards with the number 1". You cannot declare 0 cards.

##End of Game##
- At any time, if you think you know both the color and number of the face-down card in the center, you may declare  "I got it!"  It does not have to be your turn.
- The person who declared "I got it!" must then declare their guess for the color and number, and reveal the face-down card.  
- If the guess is correct, the players win the game. If incorrect, it is a failure. The fewer spaces the marker has moved by the end, the better your teamwork!

##Scoring when Cleared##
2 or fewer spaces: Amazing win! You solved it extremely quickly.
3-4 spaces: An amazingly quick win! We are in awe of your high accuracy and wonderful teamwork.
5-6 spaces: Splendid play! Efficient information sharing and precise judgment led to success.
7-8 spaces: Skilled play! You won the game smoothly with hardly any hesitation.
9-10 spaces: A decent score. Providing information and making judgments a bit more swiftly could lead to further improvement.  
11-12 spaces: It took some time to win, but your perseverance until the end is commendable.


1

主题

51

回帖

171

积分

注册会员

积分
171
发表于 2024-3-20 13:39:41 来自手机 | 显示全部楼层
一个人不能玩的合作游戏,给予更多的加分。很多合作游戏会被老玩家把控,一些人没有参与感。规则也八百万分简洁。或许玩家提前约定一些事项会使游戏更快结束,比如玩家优先汇报左边卡牌的内容,这是可以的吗
您需要登录后才可以回帖 登录 | 立即注册

本版积分规则

Archiver|手机版|小黑屋|WODC官方网站|Discuz! X

GMT+8, 2024-11-22 02:03 , Processed in 0.833134 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.5

© 2001-2024 Discuz! Team.

快速回复 返回顶部 返回列表